我在尽力着

以前听得多关于不同种族有许多的不同像是不同于文化等等。 至今我才深深体会到不同种族相处在一起的难处。不只是文化不同,甚至是处理问题的方法、思想上、沟通上都有很多的不同。我,唯一的华人正面临着这些问题。从小(幼稚园到中学)到大都没有试过更那么多土族相处,现在还要一整班都是。不是说我不喜欢,只是,那对我来说是个极大的考验。

我想说,我正在尝试着。我尝试着与他们好好相处,可是为什么那么难?我找不到一位能与我共同面对压力,完成功课,分享课业烦恼的同班同学。那种总是以一个人承担的感觉并不好受。压力大没关系。只要有个好同学一起去分担,一起前进,压力也会减轻,或许不会是个压力而是个回忆。

我不停地寻找解决方法,可是我迷失了自己。迷失自己,寻找出路,我慌张、我镇定、我尝试,我失败。所以,我终于哭了!

哭,但却找不到一个没有人的地方放声大哭。想释放却必须控制自己。我该怎么办?

同班同学,不要来问我你哭过来吗?因为我想说,我看见你们我就想哭。


我,在你们面前必须是位坚强的女生。

Comments

Han said…
Good luck...i'll be supporting u here...
WanQi said…
hmm..well..really feel bad bout tat de..i juz need time i guess..i m ok..trying to get used of it..
Karen said…
Feeling the same way my dear... It's hard to get a friend that can share your private and school stuffs together.. I just realize how important you are.. I guess this won't be solved if we can't find that person to accompany us for the long journey.. Maybe we really have to turn ourselves into those strong person who able to live without close friends? Sigh...
WanQi said…
mm...in the process of finding the "someone", let us start to train ourselves to be a strong person. Struggle hard. We have to.

Popular posts from this blog

2012